Każdy człowiek czułby sę znacznie lepiej i byłby zdrowszy gdyby poprawił swoją postawę ciała. Odczytywanie mowy ciała jest sposobem na uświadamianie sobie co dzieje się w organiźmie, gdzie są napięcia a gdzie brakuje energii.

Co składa się na dobrą postawę? Zaobserwuj swoje ciało wg poniższych instrukcji i oceń swoją postawę.

Linia poprowadzona z przodu pomiędzy stopami powinna przebiegać w równej odległości od obu nóg, poprzez pępek, mostek, środek szyi, ust i nosa do środka głowy.

Linia wychodząca ze środka górnej częsci uda powinna przechodzić przez środek kolana i pomiędzy kostkami.

Przy barkach swobodnie opuszczonych, zwisające wzdłuż boków ręce powinny być tej samej długości.

Stawy biodrowe, barki, oczy i uszy powinny się znajdować w poziomie zgodnym z poziomem podłogi.

Kolana powinny być skierowane bezpośrednio do przodu, stopy wygodnie rozsunięte, oddalone od siebie pod kątem nie większym niż 45 stopni.

Linia poprowadzona z tyłu powinna biegnąć wzdłuż kręgosłupa i przez środek głowy.

Linia pionowa z boku, zaczynająca się tuż przed kostką, powinna przebiegać przez bok kolana, środek uda, środek górnej cześci ramienia, środek szyi i ucha.

Przedramię skierowane ku przodowi z łokciem lekko zgiętym, kciukiem skierowanym do środka i dłonią zwróconą do uda.

Ciężar ciała powinien spoczywać na tylnej części stopy, a biodra znajdować się bezpośrednio nad piętami.

Pamiętaj, że odchylenie od normalej postawy może oznaczać rozwój zaburzenia, napięcia mięśni i szkieletu.

Z mojego wieloletniego dośwadczenia pracy z ciałem wynika, że często nie uświadamiamy sobie napięć które występują w naszej postawie. Prawidłowa korekta podczas zajęć jogi daje nam wskazówki jak ustawiać swoją postawę, co trzeba wmocnić, a co rozluźnić. Człowiek powinien być świadomy tego, co może się stać z jego postawą i co można poprawić, aby nie dopuścić do zmian nieodwracalnych.

Joga to gotowe narzędzie do pracy z ciałem. systematyczna praca na zajęciach, kursach i warsztatach jogi gwarantuje nam prawidłową  i silną postawę.

 

Źródło: Touch for healt John F. Thie