Ćwiczenia rozciągające dla osób cierpiących na rwę kulszową:

Nerwy kulszowe wychodzą z dolnej części kręgosłupa i biegną w dół każdej nogi. Zapalenie lub uszkodzenie tych korzeni nerwowych może powodować ból, drętwienie i osłabienie znane jako rwa kulszowa. Gdy nastąpi atak rwy kulszowej, przed przystąpieniem do ćwiczeń rozciągających poczekaj aż ból zelżeje. Jednakże po wstępnym okresie odpoczynku , trzeba zadbać o wzmocnienie odpowiednich mięśni poprzez ćwiczenia.  Przyspieszy to proces leczenia i zapobiegnie nawrotom choroby.

Przede wszystkim ulgę w bólu dolnej części pleców, pośladków i nóg dają ćwiczenia rozciągające. Zawsze zaczynaj ćwiczenia powoli i stopniowo wykonuj więcej powtórzeń na przestrzeni kilku dni lub tygodni.

Korzystne działanie  mają asany jogi.Podczas zajęć rozciąganiesz mięśnie pośladków, rozluźnisz mięśnie otaczające nerw kulszowy.

Nawet jeśli rwa kulszowa pojawiła się na skutek problemów z kręgosłupem i nie jest wprost związana z napięciem mięśni, joga i tak korzystnie wpłynie na twój staw krzyżowo-biodrowy. Mięśnie dolnej partii kręgosłupa doskonale rozciągniesz wykonując pozycje psa z głową w dół i dziecka. Zapisz się na lekcje jogi, a dowiesz się o właściwym ustawieniu ciała, jakie jest zalecane w celu rozciągnięcia określonych partii mięśni.

Jeśli chcesz poczuć ulgę, regularnie wykonuj następujące ćwiczenia. Pamiętaj, żeby podczas każdego z nich oddychać równomiernie i głęboko.

Supta-padandusthasana

Supta-padandusthasana boczna z kocem pod pośladkiem.

Jathara-parivartasana z nogami zgiętymi.

Skręt z krzesłem przy ścianie na stojąco stopa na siedzisku krzesła kąt prosty między udem i łydką, skręt do ściany.

Skręt na krześle klocek między kolana.

Anantasana